Στις αρχές Νοεμβρίου ξεκινήσαμε στο σχολείο μας το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων, το οποίο αφορά την εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Έτσι, ο Ρούλης ο Εξυπνούλης μας επισκεύθηκε στην τάξη μας για να μας μάθει όλα τα “μυστικά” της υγιεινής διατροφής. Όλα τα παιδιά του εξήγησαν τους κανόνες της τάξης μας και ευθύς αμέσως συνάψαμε το Συμβόλαιο της Τάξης μας!

1ο τμήμα

Συντάσσουμε τους κανόνες τις τάξης μας και υπογράφουμε με το δαχτυλικό αποτύπωμα του κάθε παιδιού!

2ο τμήμα

—————————————————————————————————————————————————————————————————–

Κατηγοριοποιούμε τα είδη των τροφών σε οικογένειες-ομάδες και παίζουμε ένα παιχνίδι με στεφάνια:

Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Η πελώρια κολοκύθα” του Αλεξέι Τολστόι που μας δίδαξε την αξία της συνεργασίας!

Στο τέλος αποτυπώσαμε όλα όσα ακούσαμε και μάθαμε στο πρώτο εργαστήριο!

———————————————————————————————————–

Το 2ο εργαστήριο ξεκίνησε ζωγραφίζοντας το αγαπημένο μας φαγητό. Στο πρώτο τμήμα νικητής αναδείχθηκε το φαγητό “μακαρόνια”

Μακαρόνια
Πατάτες με κρέας
Φακές

Έπειτα διαβάσαμε το βιβλίο η “κυρα-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική” η οποία μας έκανε μια εισαγωγή στην πυραμίδα της διατροφής:

——————————————————————————————————————–

1ο Τμήμα

Στο 3ο εργαστήριο δημιουργήσαμε τη δική μας πυραμίδα της διατροφής με την τεχνική του κολάζ!

———————————————————————————————————————

2ο Τμήμα

Ζωγραφίζουμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα και φτιάχνουμε μια μεγάλη αφίσα με είδη διατροφής που κόψαμε από διάφορα διαφημιστικά…

και παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια εναλλάσσοντας αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στο πως αισθανόμαστε τρώγοντας τροφές που μας δίνουν ενέργεια ή όχι.


Στο 4ο εργαστήριο διαχωρίσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά ανά εποχή:

1ο Τμήμα
2ο Τμήμα

και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς που έχουν σχέση με τα φρούτα, όπως το “Μήλο μου κόκκινο” και τη “Λεμονίτσα”


Στο 5ο εργαστήριο μας ενημερωθήκαμε για την παιδική παχυσαρκία και δώσαμε το δικό μας τέλος στο παραμύθι “Η μικρή η Λιχουδίτσα” που της άρεσε να τρώει πάρα πολλά γλυκά!

Επίσης μιλήσαμε για την αξία του νερού στην καθημερινή μας διατροφή και φτιάξαμε μια γευστική πετρόσουπα που περιείχε όλες τις βιταμίνες που περιέχονται στα φρούτα και στα λαχανικά!


Στο 6ο και τελευταίο εργαστήριο κλείσαμε το στόμα μας σε ανθυγιεινές τροφές και βάλαμε στο χαρούμενο στόμα όλες τις υγιεινές τροφές!

1ο Τμήμα

————————————————————————————————————————————————-

2ο Τμήμα

————————————————————————————————————————————————–

Στη συνέχεια γίναμε ζαχαροπλάστες και μαγειρέψαμε νόστιμα και μοσχομυριστά κουλουράκια πορτοκαλιού!