Το εργαστήριο δεξιοτήτων “Ανακύκλωση Τώρα”, υλοποιήθηκε στα πλαίσια της Θεματικής Ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον για την Αειφόρο Ανάπτυξη”. Στόχος του εργαστηρίου ήταν η διαμόρφωση κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων των μαθητών μας, σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.

Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια, κάνοντας μια εισαγωγή στην έννοια της ανακύκλωσης και την κομποστοποίησης. Τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε από αυτά που άκουσαν και τα παρουσίασαν στην ολομέλεια.

Στη συνέχεια μύρισαν δύσοσμα και μη απορρίμματα και πραγματοποιήθηκε μια πρώτη προσέγγιση του πως θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χρήσιμα….

Γι’ αυτό μεταφερθήκαμε στην αυλή και τα θάψαμε μέσα στο χώμα προκειμένου να δούμε τι θα γινόταν μετά από κάποιες μέρες.

Μετά από πολύ καιρό, ανοίξαμε τα κουτιά με το χώμα και παρατηρήσαμε τι απέγιναν τα απορρίμματα

Στη συνέχεια κατασκευάσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη σχετικά με τις γνώσεις μας για τα σκουπίδια.

1ο τμήμα

Το δεύτερο εργαστήριο ξεκίνησε με το εκπαιδευτικό βίντεο “ΗD Peri Poll” κατά το οποίο τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν, να διακρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες και στη συνέχεια να αποτυπώσουν τους προβληματισμούς τους στο χαρτί.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε περίπατος γύρω από το σχολείο, όπου εντοπίσαμε και καταγράψαμε υπερχειλισμένους κάδους, σκουπίδια στο δρόμο και γενικότερα ανεπαρκώς φροντισμένο περιβάλλον στο διπλανό πάρκο.

Όπως ήταν φυσικό τα παιδιά ξεκίνησαν να συζητούν πώς θα μπορούσε ένα βρώμικο περιβάλλον, να μετατραπεί σε καθαρό

Στο τρίτο εργαστήριο είδαμε και αναγνωρίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης και με το βίντεο “ο Πέρι το Περιβάλλον” ενημερωθήκαμε για τους κάδους της ανακύκλωσης και διαχωρίσαμε τα απορρίμματα σε οργανικά και ανακυκλώσιμα.

Το εργαστήριό μας τελείωσε με παιχνίδια στην αυλή. Χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά για να παίξουμε μπόουλινγκ και διάφορά παιχνίδια με εμπόδια!

Στο τέταρτο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε διαγωνισμό επιχειρηματολογίας για τις ανθρώπινες ενέργειες που καταστρέφουν το περιβάλλον και για ενέργειες που το φροντίζουν. Αφού τα συζητήσαμε στην ολομέλεια, τα καταγράψαμε:

Στο τέλος διαβάσαμε το υπέροχο παραμύθι του Βαγγέλη Ηλιόπουλου “Ο κότσυφας απαιτεί, το δάσος να σωθεί” και το ζωγραφίσαμε:

Στο τελευταίο εργαστήριο το 1ο τμήμα προχώρησε στη συγγραφή του παραμυθιού “Τα σκουπίδια έτοιμα για δράση” το οποίο αποτελεί ένα αποτέλεσμα των εμπειριών και των γνώσεων που αποκόμισαν από τα εργαστήρια.

http://online.anyflip.com/codnf/syuz/mobile/index.html