ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
2/θ  20ο Νηπιαγωγείο ΚαλαμάταςΔιεύθυνση A’/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας
Κωδικός Σχολείου:9360414
ΣΤΟΙΧΕΙΑ 
Έδρα του Σχολείου: Σοφοκλέους 1 & Φιλελλήνων Καλαμάτα
Τηλέφωνο:         2721084028
Email: mail@20nip-kalam.mes.sch.gr Ιστοσελίδα: https://20nipkalam.mes.sch.gr/
Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας : Μαρία Βασιλειάδη-Παπαδάτου

Περιεχόμενα

Εισαγωγή        

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Άρθρο 2. Λειτουργία του Σχολείου

  1. Έναρξη / λήξη μαθημάτων
  1. Ωράριο λειτουργίας/Προσέλευση-Αποχώρηση
  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Άρθρο 3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση

  1. Σχολικοί χώροι
  1. Διάλειμμα
  1. Σχολικό πρόγραμμα
  • Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Προϊσταμένη και εκπαιδευτικοί

Οι μαθητές/τριες

Γονείς και κηδεμόνες

VI. Παιδαγωγικός έλεγχος

VII Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Εμβολιασμός μαθητών/τριών και φαρμακευτική αγωγή εντός σχολικού ωραρίου

Πρόγευμα

Ονομαστικές εορτές – Γενέθλια

Άρθρο 4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία τους επικοινωνίας και τους συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Άρθρο 5. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους I. Μέτρα προστασίας διασποράς Covid-19 II. Διαχείριση ύποπτου κρούσματος στην εκπαιδευτική μονάδα

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
  1. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Άρθρο 6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης τους εφαρμογής του

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή

    Αγαπητοί γονείς, τους καλωσορίζουμε στο Νηπιαγωγείο τους.

    Ελπίζουμε στη στενή συνεργασία τους, κατά τη διάρκεια και του φετινού ιδιαίτερου σχολικού έτους με στόχο η φοίτηση των παιδιών τους να είναι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη και δημιουργική.

    Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων τους εύχεται υγεία, πρόοδο, δύναμη και καλή σχολική χρονιά!    Το Νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου τα νήπια, περνούν τους ώρες καθημερινά. Μαθαίνουν, παίζουν, χαίρονται, δημιουργούν, συνεργάζονται. Τους φορές τους αντιμετωπίζουν και δυσκολίες, τόσο οι μαθητές , που αφορούν στην προσαρμογή τους στο συγκεκριμένο περιβάλλον και στην συνύπαρξή τους με συνομηλίκους, όσο και το διδακτικό προσωπικό που αφορούν τους σχέσεις μεταξύ τους, με τους γονείς αλλά ακόμα και στην προσπάθεια παροχής ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου.

    Η σχολική ζωή καλό είναι να ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης. Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση τους παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών τους σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

    Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά τους κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση τους σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τους ανάγκες τους δημοκρατικής κοινωνίας (Υ.ΠΑΙ.Θ, ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ)

    Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου τους, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού 

  Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση τους Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και εγκρίθηκε με την υπ. Αριθ.:11η /15-11-2021 Πράξη του Σχολικού Συμβουλίου, το οποίο απαρτίζεται από τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, καθώς και τον εκπροσώπου του Δήμου Καλαμάτας. Ο κανονισμός εγκρίνεται από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕ60), Προσχολικής Εκπαίδευσης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου, καθώς και από την Διευθύντρια  τους Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται για το τρέχον σχ. Έτος 2021-2022 και κοινοποιείται σε όλους του Γονείς/Κηδεμόνες με κάθε πρόσφορο τρόπο. 

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών τους σχολικής κοινότητας: τους Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, των μαθητών, των Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται ανά τακτά διαστήματα, τουλάχιστον σε ετήσια βάση, μέσω τους προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών τους Σχολικής  Κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται τους αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τους, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

    Το Νηπιαγωγείο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους φορείς κοινωνικοποίησης μετά την οικογένεια. Πιο συγκεκριμένα, βοηθά στην ολόπλευρη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά αλλά και κοινωνικά. Στόχος του είναι να παρέχει τους κατάλληλες προϋποθέσεις και βάσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να εξελίσσονται ομαλά. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο το Νηπιαγωγείο ανήκει στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση τους και το Δημοτικό. Στην ηλικία των τεσσάρων και των πέντε ετών, (η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι διετής), τα παιδιά διαθέτουν ήδη ανεπτυγμένη τόσο τη γνωστική όσο και τη ψυχοσυναισθηματική ωριμότητα για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα που προτείνει και παρέχει το εκάστοτε νηπιαγωγείο. Το παιδί έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει μέσα από τη φοίτησή του ένα πλέγμα σημαντικών γνώσεων και δεξιοτήτων που κρίνονται απαραίτητα για τη διαμόρφωση τους προσωπικότητάς του. Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί ως «μια μικρή κοινωνία» όπου θέτονται οι βάσεις για την αντίληψη και κατανόηση τους καθημερινής ζωής και του κόσμου γύρω από αυτήν.

  Βασικοί στόχοι του Νηπιαγωγείου είναι τα παιδιά:

  • Να ωριμάσουν γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά.
  • Να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους αποδοχής τους φιλίας και τους συνεργασίας μέσα από τη συμμετοχή τους σε ποικίλες δραστηριότητες.
  • Να μάθουν να σέβονται τη διαφορετικότητα του άλλου.
  • Να εκτιμήσουν τη μοναδικότητά τους.
  • Να μάθουν να ακολουθούν κανόνες μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες.
  • Να ενισχύσουν τη κριτική τους σκέψη καθώς και τη δημιουργική τους έκφραση μέσα από τους τέχνες τους τα εικαστικά, τη μουσική, το χορό και τη δραματοποίηση.
  • Να καλλιεργήσουν τόσο τη μητρική τους γλώσσα όσο και την λογικομαθηματική τους σκέψη ώστε να κατακτήσουν προαναγνωστικές και προμαθηματικές έννοιες.

   Στο 20ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας κατά το τρέχον σχολ. Έτος  2021-2022 λειτουργούν τα παρακάτω τμήματα σύμφωνα με την υπ΄ αριθ.2 / 10-09-2021 Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων: 

  • Πρωινή Υποδοχή : 7.45 – 8.15 π.μ. με εκπ/κό την κ. Ελένη Γερσιάνη
  • Υποχρεωτικό Πρωϊνό Τμήμα 1: 8.15 – 13.00 μ.μ. με εκπ/κό την κ. Αικατερίνη Ζαφείρη o Υποχρεωτικό Πρωϊνό Τμήμα 2 : 8.15 – 12.10 μ.μ. με εκπ/κό την κ. Ελένη Γερσιάνη o Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα 1 : 12.00 – 16.00 μ.μ. με εκπ/κό την κ. Μαρία Βασιλειάδη
  • Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα 2 : 12.00 – 16.00 μ.μ. με εκπ/κό την  κ. Παρασκευή Μπουρολιά.

I. Έναρξη / λήξη μαθημάτων/ Αργίες / Σχολικές  Εορτές

    Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει τους 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει τους 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν τους 12 Σεπτεμβρίου. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν τους 15 Ιουνίου του επόμενου έτους ημέρα κατά την οποία χορηγούνται οι φάκελοι και τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή ,οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή, εκτός αλλαγών λόγω πανδημίας.

      Τα Νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:

-Τα Σάββατα και τους Κυριακές

-Την 28η  Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)

-Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).

-Την Καθαρή Δευτέρα

-Την 25η  Μαρτίου (Εθνική εορτή)

 -Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή τους Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),

-Την 1η  Μαΐου

 -Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

 -Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές).

     Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος τους σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο.

     Ο εορτασμός τους 28ης  Οκτωβρίου, ο εορτασμός τους 25ης Μαρτίου και τους 17ης  Νοέμβρη γίνεται ανά τμήμα και χωρίς την παρουσία των γονέων. Τους Εθνικές γιορτές μετά τη λήξη τους γιορτής αποχωρούν τα παιδιά και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο.

     Ειδικότερα: 

  1. Οι εκδηλώσεις για την επέτειο τους εθνικής εορτής τους 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται τους 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία και για την επέτειο τους εθνικής εορτής τους 25ης Μαρτίου τους 24 του ίδιου μήνα. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Σάββατο, Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή. 
  2. Εκκλησιασμός νηπίων μπορεί να γίνει ύστερα από απόφαση του διδακτικού προσωπικού, εφόσον το επιτρέπουν οι τοπικές συνθήκες και εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για ασφαλή μετάβασή τους στο ναό.  
  3. Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν τους κλειστά όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια τους Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου και κατά τους εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές, Συνδικαλιστικές).

II. Ωράριο  λειτουργίας/Προσέλευση – Αποχώρηση

Η προσέλευση των νηπίων στο σχολείο ορίζεται από τους 7.45-8.00 π.μ. για την Πρωινή Υποδοχή και 8.15-8.30 π.μ.  για  τα Υποχρεωτικά Πρωϊνά Τμήματα.

    Η αποχώρηση των νηπίων στο σχολείο ορίζεται τους 13.00 μ.μ. για τα Υποχρεωτικά Πρωϊνά Τμήματα και τους 16.00 μ.μ. για τα Ολοήμερα Τμήματα.

    Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα νήπια στο Νηπιαγωγείο οφείλουν να φροντίζουν για την ασφαλή μεταφορά τους και να τα παραδίδουν στη Νηπιαγωγό. Νήπια που προσέρχονται με καθυστέρηση γίνονται δεκτά, εφόσον αναφέρουν τον λόγο τους καθυστέρησής τους.

    Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η κεντρική είσοδος του Νηπιαγωγείου κλειδώνει τους 8:30π.μ. και παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

     Η εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές και τους μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης. 

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τους εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. 

Τα παιδιά κατά την αποχώρησή τους παραδίδονται μόνο τους αναγραφόμενους ενήλικες στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα/κηδεμόνα.

  • Απαιτείται τηλεφωνική ενημέρωση σε περίπτωση αλλαγής προσώπουπου παραλαμβάνει το  παιδί τους και επίδειξη τους αστυνομικής του ταυτότητας.
  • Να γίνεται γνωστό αν υπάρχει κάποιο πρόσωπο που δεν πρέπει ποτένα        παραλάβει το παιδί

τους.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, τους αυτό ορίζεται από τους εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη τους Προϊσταμένης του

Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται τους έγκριση στην Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων τους οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά το τρέχον σχολ. Έτος 2021-2022 στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και η Αγγλική γλώσσα.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθεί το νηπιαγωγείο έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τους ανάγκες των μαθητών. Είναι σύμφωνο με τους απαιτήσεις τους εποχής τους, τόσο για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται τόσο με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους όσο και με επισκέψεις ειδικών στο ίδιο το Νηπιαγωγείο π.χ θεατρικών ομάδων, ζωγράφων, συγγραφέων (αν το επιτρέπουν οι συνθήκες λόγω πανδημίας).

Άρθρο 3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση

Στο Νηπιαγωγείο γίνονται δεκτά τους φοίτηση δύο ηλικίες νηπίων. Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία τους 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των πέντε (5) ετών. Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία τους 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.      Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό και προϊσταμένη τους τάξης, η οποία καταγράφει τους καθημερινές απουσίες και τους καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.      Σε περίπτωση  που τους  μαθητής/τρια απουσιάζει, θα πρέπει ο/η κηδεμόνας να ενημερώσει το σχολείο για το λόγο τους απουσίας ιδιαίτερα  όταν η απουσία είναι πολυήμερη. 

    Παρακαλούμε να τους ενημερώνετε τηλεφωνικά (8.00-8.15π.μ. & 12.00-12.30μ.μ. ) ή στο email: mail@20nip-kalam.mes.sch.gr

II. Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τους υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών τους σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στη σχολική αίθουσα, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/τριες και εκπαιδευτικός τους ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου. III. Διάλειμμα

   Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο, τους έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από την εκπαιδευτικό οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στην εκπαιδευτικό που βρίσκεται πάντα μαζί τους στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

IV. Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, τους διαμορφώνονται από τους τους και τους εκπαιδευτικούς τους τάξης, τους και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.

Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλοεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

V. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η εκπαιδευτικός κάθε τμήματος

  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνη, για την τήρηση τους καθαριότητας και την αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία τους υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Εκπαιδεύει τους μαθητές και τους μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους τους προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο τους εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών τους Εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζει καθημερινά και οργανώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τους ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών.
  • Συνεργάζεται με τους μαθητές/τριες, σέβεται την προσωπικότητά τους, καλλιεργεί και εμπνέει σ’ τους, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνά για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, και τους ενημερώνει για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
  • Φροντίζει για την πρόοδο όλων των μαθητών/τριών τους και τους προσφέρει παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλει στην εμπέδωση τους ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρεται για τους συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνει υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/τριών τους και υιοθετεί κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνει τους μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους τους και το σχολείο και καλλιεργεί τους αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζεται με τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενη την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
  • Ανανεώνει και εμπλουτίζει τους γνώσεις τους, σχετικά με τους επιστήμες τους αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα τους οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω τους ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και τους αυτοεπιμόρφωσης.

Οι μαθητές/τριες

  • Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, τους κάθε μέλος τους σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες τους τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Απευθύνονται στην προϊσταμένη κι εκπαιδευτικό του Νηπιαγωγείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους καιδείχνουν  ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τους αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
    1. Απευθύνονται στην εκπαιδευτικό τους τάξης τους.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, τους η ανακύκλωση υλικών.
  • Τους σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και τους διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά τους τους ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με την προϊσταμένη και τους/τους εκπαιδευτικούς του τμήματος, για θέματα που αφορούν τους μαθητές/τριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

VI. Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό υπεύθυνη τους σχολικής μονάδας και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού τους προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Αν η συμπεριφορά του μαθητή και τους μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τους αρχές τους ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

VII   Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών τους σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τους κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων τους Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR),), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως τους τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

Εμβολιασμός μαθητών/τριών και φαρμακευτική αγωγή εντόςσχολικού ωραρίου

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση τους Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Αν το παιδί τους υποβάλλεται σε κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε

για το θέμα αυτό τη Νηπιαγωγό από  την αρχή τους σχολικής χρονιάς. 

Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους Νηπιαγωγούς, τους ορίζει σχετική νομοθεσία. Παρέχονται τους οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού)

Πρόγευμα-Μεσημεριανό γεύμα

   Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή τους σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα Νηπιαγωγείου (με εύχρηστο κούμπωμα ), μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα του.

Η σχολική τσάντα του νηπιαγωγείου θα πρέπει να έχει:  

  • Τάπερ με δεκατιανό (να είναι εύκολο στη χρήση από τα ίδια τα παιδιά)Τα φρούτα θα είναι καθαρισμένα και κομμένα σε μπουκίτσες. 
  • Η ποσότητα του φαγητού πρέπει να είναι τόση, όση μπορεί να φάει το παιδί        . 
  • Υφασμάτινη πετσετούλα φαγητού   o Παγουρίνο ή μπουκάλι με νερό  o Δύο φακελάκια με κουμπί Α5 (μπλε για τους καθαρές μάσκες και κόκκινο  για τους λερωμένες μάσκες).

    Τα παιδιά που παρακολουθούν   το   προαιρετικό   ολοήμερο   πρόγραμμα θα έχουν επιπλέον μια τσάντα φαγητού που θα περιέχει:

  • Σκεύος με καπάκι με το μεσημεριανό φαγητό,όπου θα αναγράφεται ( με ανεξίτηλο μαρκαδόρο) το όνομα του παιδιού στο καπάκι .
  • Κουτάλι ή πιρούνι.
  • Υφασμάτινο πετσετάκι φαγητού
  • Το κρέας θα είναι κομμένο σε μπουκίτσες ( χωρίς κόκαλα) και το ψάρι καθαρισμένο από κόκαλα με

ιδιαίτερη προσοχή.

  • Η ποσότητα του φαγητού πρέπει να είναι τόση, όση μπορεί να φάει το παιδί 

    Οι ώρες του προγεύματος και του γεύματος είναι ιδιαίτερες στιγμές τους ημέρας. Παρακαλούμε να μη δίνετε στο παιδί τους τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν ή τα οποία δυσκολεύεται να φάει, γιατί αυτό είναι πιθανόν να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις του τους το νηπιαγωγείο. Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές και απαγορεύονται τα γαριδάκια, τσιπς, σοκολάτες, κρουασάν τυποποιημένα, χυμοί κ.α. Δεν πρέπει να έχει μαζί του ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών. 

     Ελέγχετε καθημερινά το περιεχόμενο τους τσάντας του παιδιού για λόγους υγιεινής.           Παρακαλούμε για την έγκαιρη ενημέρωση για τυχόν αλλεργίες σεσυγκεκριμένες τροφές ή οποιοδήποτε άλλο θέμα υγείας του παιδιού.  

   Ονομαστικές εορτές – Γενέθλια

  Κατά τους ονομαστικές γιορτές και τους ημέρες των γενεθλίων των  νηπίων δεν επιτρέπεται να κεραστούν γλυκά στα παιδιά διότι μπορεί να υπάρχουν ιδιαιτερότητες σε κάποια νήπια (αλλεργίες, δυσανεξίες κ.λ.π.).

  ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ – ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

  • Να φορούν καθημερινά ρούχα απλά και άνετα, παπούτσια χωρίς κορδόνια, προκειμένου να αυτοεξυπηρετούνται. Τα μπουφάν και οι ζακέτες να έχουν θηλιά για να κρεμιούνται εύκολα από τα παιδιά τους κρεμάστρες και στην ετικέτα να αναγράφεται το όνομά τους.
  • Να γίνεται καθημερινή σχολαστική καθαριότητα τους τσάντες.
  • Να μην φορούν κοσμήματα αξίας π.χ. χρυσαφικά, βραχιολάκια, σκουλαρίκια κλπ
  • Να μην φέρνουν παιχνίδια ή άλλα αντικείμενα από το σπίτι.
  • Να κάνετε καθημερινά έλεγχο στα μαλλιά των παιδιών για ψείρες και να ακολουθείτε τους οδηγίες του παιδιάτρου για προληπτική κάλυψη. 
  • Η σωστή χρήση τους τουαλέτας είναι αυτονόητο τους για αυτή την ηλικία. 

Σε ΟΛΑ τα προσωπικά τους είδη θα πρέπει να αναγράφεται εμφανώς το ονοματεπώνυμό τους.

Άρθρο  4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

I. Σημασία τους επικοινωνίας και τους συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος τους συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος      που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων τους το Σχολείο και την  εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στην εκπαιδευτικό τους τάξης.

II. Διαδικασίες ενημέρωσης  και επικοινωνίας Σχολείου  και γονέων/κηδεμόνων

     Η επικοινωνία του Σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών έχει τους φορές καθοριστική σημασία για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να γνωρίζουν ότι η ελλιπής επικοινωνία μπορεί να δυσχεράνει σημαντικά το έργο και τους διαδικασίες που ακολουθούνται στο Σχολείο.

     Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μηνιαίως σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/τριών.
  • Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός τους τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
  • Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση τους εκπαιδευτικού τους τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τους προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των  τάξεων.

Οι γονείς-κηδεμόνες   οφείλουν   να   επικαιροποιούν   τα   στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τους έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

Άρθρο 5. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

I. Μέτρα προστασίας διασποράς Covid-19

Η ασφαλής λειτουργία των σχολείων βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν ως σύνολο και οφείλουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι στην σχολική κοινότητα να τηρούμε προσεκτικά. Το Σχολείο τους καταβάλλει κάθε προσπάθεια τους αυτή την κατεύθυνση, ώστε όλοι να αισθανόμαστε ασφαλείς. Ζητάμε και από εσάς να δείξετε κατανόηση και θετική διάθεση απέναντι στη συνολική προσπάθεια να ξεπεραστεί ο κίνδυνος τους διασποράς και τους εμφάνισης ύποπτου κρούσματος. Τι δεν ξεχνάμε:

  • Την τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών εκπαιδευτικών, όσο είναι εφικτό, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους
  • Τη συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών)
  • Τη σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και βοηθητικό προσωπικό
  • Τον καλό αερισμό των αιθουσών, την καθαριότητα χώρων και την τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες που χρησιμοποιούνται καθημερινά
  • Την αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο
  • Την αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID19, ώστε να έχουμε την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

II. Διαχείριση ύποπτου κρούσματος στην εκπαιδευτική μονάδα

Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται τους υπεύθυνος για τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων

λοίμωξης COVID-19, με τον αναπληρωτή του. Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID- 19 πραγματοποιούνται τα παρακάτω: • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού

  • Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής
  • Εξοπλισμός ατομικής προστασίας για το προσωπικό (μάσκα, γάντια, ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου, σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών/αναπνευστικών εκκρίσεων) Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας

Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

III. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα τους διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή τους διαφορετικότητας, η προώθηση τους συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.α.

IV. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη, η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του:

  • Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη Σχολική μονάδα» που βρίσκεται στη σχετική σελίδα Ο.Α.Σ.Π. προβαίνουν σε τους τους απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν από τον σεισμό, καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των απαραίτητων ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  • Επικαιροποιούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών», λαμβάνοντας υπόψη τους οδηγίες προστασίας για τους τους μορφές φυσικών καταστροφών, ενημερώνουν τους/τους μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων.

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας, για τους οποίες ενημερώνονται οι Γονείς κάθε χρόνο. Ειδικότερα, οι χώροι καταφυγής των μαθητών είναι:

Α. Χώρος Συγκέντρωσης: ο προαύλιος χώρος πλησίον τους εξόδου του σχολείου .

Άρθρο 6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης τους εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και τους σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση τους εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του σχολείου σύμφωνα με τους αρχές τους παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη τους σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου μέσω αποστολής αυτού στο email τους αλλά και με έντυπη ανάρτηση αυτού στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

Ένα παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικα τρία πράγματα:

©Να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο
©Να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι και
©Να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη αυτό που θέλει

Paulo Koehlo Καλή & Δημιουργική Σχολική Χρονιά!

Καλαμάτα 29-11-2021

Η  Προϊσταμένη   του Νηπιαγωγείου

Μαρία Βασιλειάδη-Παπαδάτου

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ
Τρίπολη, 04/12/2021 H Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕ60) Προσχολικής Εκπαίδευσης ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου             ΜΙΧΑΛΙΤΣΑ ΠΑΝΤΕΛΕΩΝΚαλαμάτα, ..……/ …. /2021   Η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας             ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΙΟΥΤΗ