Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το σχολείο μας είναι το 2/θέσιο 20ο Καλαμάτας με  κωδικό 9360414. Βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Σοφοκλέους 1 και Φιλελλήνων στην Καλαμάτα και ανήκει στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Το μαθητικό δυναμικό κατά το σχολικό έτος 2021-22 ήταν 49 παιδιά.

Στο σχολείο μας λειτουργούν τέσσερα τμήματα, δύο πρωινά υποχρεωτικά και δύο προαιρετικά ολοήμερα. Οι νηπιαγωγοί που εργάζονται στο σχολείο είναι τρεις (3) με οργανική θέση σε αυτό και μία (1) αναπληρώτρια. Στο προσωπικό του σχολείου ανήκει επίσης, μία καθαρίστρια με σύμβαση έργου.

Εσωτερικά το κτίριο αποτελείται από μία αίθουσα υποδοχής, δύο αίθουσες διδασκαλίας, γραφείο εκπαιδευτικών, κουζίνα, μία (1) τουαλέτα αγοριών και δύο κοριτσιών, μία τουαλέτα ενηλίκων και εξωτερικά βρίσκεται το λεβητοστάσιο. Οι χώροι του σχολείου δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχει τραπεζαρία, αίθουσα χαλάρωσης και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Ο αύλειος χώρος περιλαμβάνει δέντρα και παιχνίδια. Το δάπεδο είναι κατά ένα μέρος στρωμένο με τσιμεντένιους κυβόλιθους. Το τρέχον σχολ. έτος 2021-2022 ένα τμήμα του αύλειου χώρου στρώθηκε με αντικρασδαμικό υλικό  και  τοποθετήθηκαν επάνω σε αυτό όργανα παιδικής χαράς.

Σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και η βιωματική προσέγγιση της γνώσης ,μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στην μαθητοκεντρική διδασκαλία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως είναι η συνεργατικότητα, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Στο Νηπιαγωγείο μας δώσαμε μεγάλη σημασία στη συνεργασία με τους γονείς γι αυτό φροντίσαμε για τη δημιουργία κλίματος αλληλοεκτίμησης και κατανόησης. Η επικοινωνία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς επικεντρώθηκε: στη δράση και πρόοδο των παιδιών στο σχολείο, στους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να συμβάλλουν στη μάθηση των παιδιών τους, στη συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και στη συζήτηση θεμάτων που απασχολούν εκπαιδευτικούς και γονείς.

Οι τρόποι που ακολουθήσαμε για την επικοινωνία με τους γονείς είναι: προγραμματισμένες συναντήσεις με το σύνολο των γονέων, ατομική ενημέρωση , ολιγόλεπτη καθημερινή επικοινωνία, τηλεφωνική επικοινωνία, πίνακας ανακοινώσεων στο σχολείο,  αποστολή email.

Βέβαια σε όλα αυτά πρέπει να προστεθούν οι δυσκολίες που προέκυψαν από τα υγειονομικά πρωτόκολλα αντιμετώπισης του covid19: περιορισμός των φυσικών συναντήσεων και των επισκέψεων των γονέων στο σχολείο, τεχνολογικά και άλλα προβλήματα με τις εξ αποστάσεως συναντήσεις. Οι εκπαιδευτικοί, με δικές τους πρωτοβουλίες και χρησιμοποιώντας πολλές φορές δικά τους μέσα, έδωσαν λύσεις στα σχετικά προβλήματα.

Σημεία προς βελτίωση

  1. Μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη (15 μαθητές ανά τμήμα).
  2. Δημιουργία οργανικών θέσεων.
  3. Εξέταση του περιεχομένου των διδακτικών πρακτικών ως προς τη μορφωτική τους ωφέλεια και όχι ως προς τον καινοτόμο χαρακτήρα τους.

  • Εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής του νηπιαγωγείου.
  • Η υλοποίηση αξιοποίηση των υπηρεσιών για την ανάπτυξη των κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων και της κοινωνικής δράσης (π.χ. λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης, σχολικές-εκπαιδευτικές συναντήσεις, εκδρομές, σχολικές εορτές κ.α.), οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω έκτακτων υγειονομικών μέτρων.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

  1. Η συνεχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ρόλου τους και στα καθήκοντά τους.

  • Η θετική και σε γενικές γραμμές επιτυχής προσπάθεια των εκπαιδευτικών να κρατήσουν ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία παρά τα προβλήματα που επέφεραν  η πανδημία covid 19 και ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα.
  • Άμεση και αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων, κηδεμόνων και μαθητών.
  • Η καλή συνεργασία με τους φορείς και η καλή εικόνα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.

Σημεία προς βελτίωση

  1. Η ενίσχυση των οικονομικών πόρων και η συνεργασία με αρμόδιους φορείς, για μια εκσυγχρονισμένη και ασφαλή διαμόρφωση του αύλειου χώρου.
  2. Η πρόσληψη διοικητικού προσωπικού για την γραμματειακή υποστήριξη των σχολικών μονάδων.

  • Η απαλλαγή των εκπαιδευτικών από εξωδιδακτικά καθήκοντα που δυσχεραίνουν το έργο τους.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

  1. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε πολλές επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις και επιμορφωτικά σεμινάρια.
  2. Συνεχής διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών για θέματα παιδαγωγικών και διδακτικών πρακτικών.

  • Ελεύθερη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού από τους εκπαιδευτικούς στο διαδίκτυο.

Σημεία προς βελτίωση

Η συνέχιση του έργου της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου, η προσπάθειά για μέγιστη συνεργασία με άλλα σχολεία και η συμμετοχή σε προγράμματα, εφόσον αυτό είναι εφικτό, λόγω covid 19  ή άλλης ανασταλτικής αιτίας.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η εναλλαγή και ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και κάνουν πιο ουσιαστική την εκπαιδευτική διαδικασία. Όταν σε όλη αυτή την προσπάθεια συμμετέχουν και οι γονείς – όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν – την κάνουν ακόμα πιο πλούσια.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου για την καλλιέργεια σχέσεων καλής επικοινωνίας μεταξύ τους και μεταξύ των μαθητών.

Διαπιστώθηκε ότι η συνεργασία των εκπαιδευτικών ανατροφοδοτεί την εκπαιδευτική διαδικασία. Αξιοποιούνται οι γνώσεις που έχει κάθε εκπαιδευτικός

Συνδιαμόρφωση πλαισίου ενδοσχολικής συμπεριφοράς εκπαιδευτικών – μαθητών. Ευαισθητοποίηση καλλιέργεια συνεργατικών πρακτικών.

Από την καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών σε ερωτήματα σχετικά με την τήρηση κανόνων, διαπιστώθηκε η αποδοχή σε μεγάλο βαθμό. Έγινε αναφορά από τα ίδια τα παιδιά σε περιπτώσεις, που οι κανόνες μας βοήθησαν να πραγματοποιηθεί κάποιο παιχνίδι ή να δοθεί ένας ρόλος.

Παρατηρήθηκε ενθουσιασμός σε κάθε δραστηριότητα που αφορούσε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Η εναλλαγή και ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και κάνουν πιο ουσιαστική την εκπαιδευτική διαδικασία. Όταν σε όλη αυτή την προσπάθεια συμμετέχουν και οι γονείς – όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν – την κάνουν ακόμα πιο πλούσια

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Ο μεγάλος αριθμός νηπίων – προνηπίων ανά τμήμα ( 25 ).

Πολλές δραστηριότητες  καθημερινά για τα σχέδια εργασίας και τα εργαστήρια δραστηριοτήτων κουράζουν τα παιδιά